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선박평형수 처리 시스템(BWMS, Ballast Water Management System) 시행을잘 준비하고 계신가요?

 

선박평형수 처리 시스템(BWMS, Ballast Water Management System) 시행을

잘 준비하고 계신가요?

 

2017년은 선주들이 자체 선박평형수 처리 시스템(BWMS)을 선택해야 하는 해였음에도,

선주들은 표준이 확정될 때까지 밸라스트 수 처리 시스템을 선택하기를 원하지 않았습니다.

이에 앞서,일어난 역사와 모든 것의 시발점에 대해서 살펴보아야 합니다.

 

120년 이상에 걸쳐, 강철 선박은 바다에서 선박을 안정시키기 위해 물을 사용해왔습니다.

수은 화물을 내리고 싣는 동안 물이 선박평형수 탱크로 펌핑됩니다.

상업 선박들은 외래 생물을 지역 수에 방출함으로써 해양 생물에 위협을 가하고 있습니다.

목적지 항구로 물을 방출하는 행위는 지역 수에 다양한 해양 생물을 도입하여 생태계를 해치게 만들었습니다.

밸라스트와 탈밸라스트 활동은 다음과 같이 간단히 설명할 수 있습니다.

한 번에 최대 50억 톤의 선박평형수가 선박의 밸라스트 탱크에 운반됩니다.

대부분의 생물들은 가혹하고 어두운 조건, 산소 부족으로 인해 죽을 수 있지만,

생명력이 강한 생물들은 살아남고 평형수와 함께 방출될 때 외래 침입자가 되는 것입니다.

이들 침입자들은 자연적인 포식자가 없는 환경에서 번성하며, 이러한 문제를 규명하지 않으면

인류에 심각한 경제적 및 건강 문제를 야기할 수 있습니다.

 

설치 전에 요구사항을 매핑하기

 

 다양한 기술 조합을 제공하는 공급 업체들 사이를 넘나드는 것은 선주들에게 어려운 일입니다.

게다가, 각기 다른 선박들이 다른 해결책을 필요로 하며,

간단하게 시스템을 재설치할 수 있는 방법은 없습니다.

 

 

저희의 신조 및 기술 서비스 팀은 BWMS 제조업체들과의 현장 방문을 통해

연구를 수행하고 설계를 보고 기술의 배경을 이해하는 데 많은 시간을 투자했습니다.

 

이러한 조사를 통해, 선주들을 계획, 측정 및 선택 과정부터 실제 재설치까지 지원할 수 있었습니다.

 

설치에 대한 몇 가지 주요 고려 사항을 요약해 보았습니다.

 

교역수와 IMO 준수 시스템의 설치는 IMO 준수를 위해 수정된 G8 지침을 준수하여야 합니다. 미국 수역에서 거래한다면 미국 해안경비대가 승인한 BWMS로 거래할 수 있습니다.

 

선박 요구 사항

선박 타입
  • 밸라스트 의존도가 높은 선박/낮은 선박
  • 완전한 밸라스트/탈밸라스트/부분적
  • 밸라스트/탈밸라스트 시간 제한
  • 빈도
  • 잔존 수명
교역패턴/수질
  • 탁한 물 대 청정한 물
  • 바닷물/염수/담수
  • 물 속 유기 화합물
  • 수온
필요 장치 용량
  • 밸라스트 패턴 및 선박 유형에 따라 달라짐
  • 한 개 또는 두 개의 펌프용 용량 검토
공간 고려사항 
  • 모듈식 시스템
  • 구성 요소를 개별적으로 조립할 수 있음
  • 사용 가능한 공간과 동일한 평면 피팅
  • 3D 스캐닝 및 매핑 필요

BWMS 작동을 위한 여분의 전력 가능성
  • 로딩/언로딩 중에 여분의 전력 양
  • 부하 다이어그램 검토
  • 시스템 작동에 충분한 전력 확보
  • BWMS 선택
  • BWMS 재설치에 대한 가장 일반적인 질문은 "얼마나 비용이 드나요?"입니다. BWMS 재설치의 예산은 수 처리 시스템이 선택된 후 다양한 단계에서 작성될 수 있습니다.
BWMS 선택
 
BWMS 재설치시에 가장 많이 받는 질문은  "얼마나 비용이 드나요?"입니다.
BWMS 재설치의 예산은 수 처리 시스템이 선택된 후 다양한 단계에서 작성될 수 있습니다.

 

재무 고려 사항 - CAPEX 및 OPEX

  • 장치 비용
  • 설치 비용
  • 운영 비용 - 전력 및 화학 요구 사항
  • 유지 보수 요구 사항
  • 비용에 포함된 교육 비용

선원교육

  •   규정에 따른 선원 교육은 중요한 요구 사항입니다. 선원은 다양한 기술을 다룰 수 있어야 합니다.

     

     

    선박 교역 및 밸라스트 패턴, 잔존 연령, 적용 규정, 공급업체 프로필, 보건 및 안전 고려 사항, 비용 평가를 신중하게 고려한 후 적절한 시기와 올바른 BWMS를 선택하는 것이 중요합니다.

    Wilhelmsen Ship Management의 신조 및 기술 서비스 책임자 Sanjiv Rastogi

     

     

    우리는 선택 전에 매우 중요한 기준 몇 가지를 권장합니다:

     
    기술
  • 선박 요구 사항에 적합
  • 기술/시스템의 조합
  • 운영 및 유지 관리의 편의를 위한 간단하고 견고한 것
  • 설치의 용이성

공급 업체의 트랙 레코드

  • 판매된 장치의 수
  • 회사 평판 및 재정적 신뢰성
  • 전 세계적인 지원 네트워크
  • 여분의 부품의 유무
  • 건강과 안전
  • 외국에서의 예비 부품의 가용성
 
 


 

 

Ballast Water Management Enters into Force: Are you well prepared?

2017 is the year when ship owners are pressed to make a decision on their BWMS. Still, ship owners are unwilling to decide on ballast water treatment systems until the standards are finalized.

Before that, we need to look into some history and the concern that started it all.

For over 120 years, water is used by steel-hulled vessels to stabilize vessels at sea. Water is pumped into and out of ballast tanks while discharging and loading cargo.

Commercial vessels threatening the marine life by releasing alien species into local waters.

The act of discharging waters into destination ports has lead to the introduction of different marine species in local waters that could hurt the ecosystem.

The ballast and de-ballast activity can be explained in the simple illustration below: 

 

 

 

 

 

At any one time, up to 5 billion tonnes of ballast water is being carried in ships’ ballast tanks. 

While most of the live organisms may die due to harsh and dark conditions, and lack of oxygen, hardy organisms can survive and become invaders in foreign waters when discharged with ballast. 

These invaders thrive in absence of natural predators and if left unchecked, they can pose serious economic and health problems to the population. 

Mapping out your needs before installation

It is challenging for owners to navigate through a slew of suppliers with broad ranges of technology mixes in treatment systems. In addition, different vessels require different solutions and there is no straightforward retrofitting of systems that can be done with little planning.

Our New Building and Technical Services team invested a lot of time with BWMS manufacturers through site visits to conduct research, view designs and understand the technologies behind those systems. 

During these surveys, we are able to establish guidelines and assist owners from the planning, measuring and selection processes to the actual retrofitting.

We have summarized a few key considerations as you plan for your installation:

Trading waters and IMO compliance

Installation of systems must follow the revised G8 guidelines to operate in compliance with IMO. If you trade in US waters, you may trade with only the USCG type-approved BWMS.

 

 

Vessel requirements

Vessel Type
  • High ballast/low ballast dependent vessels
  • Full ballasting/deballasting/partial
  • Time limitations for ballasting/deballasting
  • Frequency
  • Residual life
Trading Pattern /
Water Quality
  • Turbid water vs clean water
  • Sea water/brackish water/fresh water
  • Organic compounds in water
  • Water temparature
Capacity of Unit Required
  • Dependent  on ballast pattern and vessel type
  • Review capacity for one or two pumps
Space Considerations
  • Modular system
  • Components can be assembled separately
  • Matching footprint with available space
  • 3-D scanning and mapping required
Availability of Surplus Power for
Operation of BWMS 
  • Amount of surplus power during loading / discharging
  • Review of load diagram
  • Sufficient power to operate the system

BWMS selection

The most common question for the BWMS retrofit is “How much will it cost?”. A budget for retrofitting a BWMS can be worked out at different stages once the water treatment system is selected.

Financial consideration - CAPEX & OPEX

  • Cost of unit
  • Cost of installation
  • Operating cost – Power & chemical requirements
  • Maintenance requirements
  • Cost of training included in cost

Crew Training

Crew training is an important requirement by the regulations. Crew must be knowledgeable to handle various technologies.

It is important to select the timing and correct BWMS after careful consideration of the vessel trading and ballasting pattern, residual age, applicable regulations, vendor profile, health and safety considerations, and cost assessment

Sanjiv Rastogi, Head of New Building and Technical Services, Wilhelmsen Ship Management

We recommend some very important criteria before selection: 

Technology

  • Suitability for vessel requirements
  • Technology / Combination of systems
  • Simple & Robust for ease of operation and maintenance
  • Ease of installation

Vendor Track Record

  • Number of units sold
  • Company reputation and financial viability
  • Worldwide support network
  • Redundancy – availability of spare parts
  • Health and Safety

 

 

Ballast Water Management Enters into Force: Are you well prepared? (wilhelmsen.com)